söndag, oktober 10, 2010

Starta eget tankar och renovering + bilder.

Det är mkt som händer bakom kulisserna här. Mkt som jag inte riktigt än kan "komma ut" med, men så småningom så ;-)
Jag har fullt upp på dagarna och har inte haft tid att varken blogga eller göra något annat vid datorn. Sedan är jag så extremt trött så jag har inte orkat heller.

Det händer lite grejer här hemma med ;-) Efter lite missöden så ska vi byta golv inne i Liams rum. Fiint kommer det att bli!
Sedan så håller vi på att förvandla väggen nere vid gillestugan, spisväggen. Den kommer med bli riktigt snygg sen när det är färdigt!

All panel, lister, golv elementskydd kommer från makens företag Panelstugan!
Det är riktigt bra grejer med riktigt bra kvalité.

Här kommer några bilder från det vi har hemma därifån :)

Golv, som stora dottern har i sitt rum.

Klädstege, som maken har gjort.

Ist för valv, bjälkar runt om.
Panel och Lister.

Panel, fönsterbräda och Elementskydd :)

Fönsterbräda.


Panelstugan finns även på Facebook! Gå in och GILLA du med! :-D

Här kommer lite bilder på vår lååång promenad jag och maken passade på att ta medans vi var helt barnfria några timmar. Vi lämnade alla måsten hemma och åkte till Sundsby Säteri och tog den långa rundan där. Kan säga att det var riktigt flåsigt med jämna mellanrum! Konditionen kunde ju vart mycket bättre än vad det är! :-o ;-)
Såå fint och härligt att gå runt där. Stövlar hade vart bra på vissa ställen ;-) Men det gick bra med lite hopp och finurliga sätt att komma runt de stora lerpölarna :) Jag låter bilderna tala för sig själva!



















willvin in the woods








Jag har beställt boken Rivstart - Starta Eget, som ska hjälpa mig på vägen till ett eget företag framöver, hade jag tänkt. Jo, det är seriöst detta, jag SKA starta eget. Så fort jag känner att jag har lite mer kött på benen och känner mig lite säkrare hur allt ska gå till. Det känns såå himla bra att ha bestämt sig! Det är inte längre frågan om, OM jag ska göra det. Utan NÄR! :-D Jag känner mig sååå peppad!

Nu blir det massvis med tvätt som ska tas hand om och plocka undan det värsta. De tre stora kommer hem senare i eftermiddag, då blir det fullt hus igen.

Ska nog göra lite pannkakor till de små till lunch. Milo äter ju såå himla dåligt. Så jag får göra det jag vet att han äter iaf. :-/
Han har inga problem med vikten, bara att han är såå himla kräsen och vägrar att äta något som ser misstänksamt ut, enligt honom ;-)

Känns bra att ha uppdaterat bloggen lite. Det var ju ett tag sedan nu.

Hoppas jag får tid och ork att göra det oftare nu! Har ju egentligen så mkt att skriva om, men jag får ta en sak i taget. Annars ger jag bara upp.

Ha en underbar söndag mina vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar