söndag, april 18, 2010

Röj och Rensa!

Det är dags för årets Röj och Rensa dagar.

Vi började igår och det lär fortsätta några dagar till, ja om inte veckor! ;-)
Det riktigt dåliga med vårt hus är att vi har såååå dåligt med förvaring!!
Tänk om Bygglov eller liknande kund komma och trolla med huset lite och fixa iordning det vi vill fixa och det vi saknar! Det hade vart rena drömmen!
Men nu gäller det bara att försöka fixa det själv så gott det går.
Vi har kastat en hel del saker redan som man sparat och lagt undan bara för att man kanske behöver det en dag eller som jag då, har svårt att skilja mig ifrån saker. Som grattis kort tex! Jag har nog kvar grattis kort sen jag själv döptes! haha nja, kanske inte riktigt så men det är inte långt ifrån!
Vad ska man göra med dessa kort? Spara i all evighet eller kasta? HUR GÖR NI??
Jag sparar dessa i en låda i garderoben. Ja då när jag kommer ihåg att lägga de där i. Annars ligger de överallt, i lådor med allt annat skräp som jag trycker dit ist för att ta tag i det med en gång!
LATHET det är vad det är!
Jag var rätt duktig på att fixa med mina papper en gång i tiden. Men nu..hmm inte alls bra.

Nu har Meja och Milo fått lunch i sig, ska ta och röja lite grann nu innan jag får masa mig ut i blåsten med de en stund. Solen skiner iaf så man få vara glad för det!
Meja äter väldigt dåligt från och till nuförtiden. Jag är inte direkt orolig för henne för hon växer och är inte någon smalis precis heller. Men det är s frustrerande för jag vill ju att hon ska äta ordentligt. Som idag på morgonen ville hon bara ha macka och mjölk. En och en halv macka fick hon i sig och massa mjölk! Hon bara äääälskar mjölk!

Nu såg hon äpplen i kylen och ville bara ha det. Och vist kan jag säga att nej, du får inga äpplen om du inte äter mat. Men då äter hon inget. Hon kan ta en tugga av något annat och sen är det bra. Men nu så åt hon 2 äpplen!! Ja jag är inte den som vill tvinga i en 2åring sånt som hon inte vill. Är man äldre så är det en annan sak. Då kan jag säga att du måste smaka iaf. Men jag tvingar inte mina barn att äta upp om de inte tycker om det exempelvis.
Men däremot kan jag säga att äter de ingen mat så blir det inte heller någon efterätt/fredagsmys eller liknande heller om det skulle vara en sån dag. För man kan inte äta massa "skit" och hoppa över maten.
Jaja iaf. Mejas lunch bestod av 2 äpplen nu. Får se om jag får i henne något annat om en stund.

Jag har en hel del att göra idag.
  • Vika undan tvätt
  • Hänga tvätten som väntar i maskinen
  • Dammsuga
  • Damma
  • Tvätta en maskin till
  • Borde lägga ut lite annonser på Tradera
  • Har flera garderober att gå igenom och rensa ut för små kläder
Får se hur mkt jag hinner och klarar av att göra idag. Inte det lättaste när man e ensam hemma med sina två små vildingar!

De tre stora är på egna äventyr idag och kommer hem senare i eftermiddag.

Nu får jag sätta igång om jag ska komma nånvart. Ska försöka klämma in en dusch däremellan med. :-/

Ha en underbar söndag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar