måndag, februari 11, 2013

v35 - neggoinlägg.. som vanligt.

Idag går jag in i v35. Det är 42 dagar kvar, jag har planerat att bebis ska komma ut tidigare. Så inte mer än 37-38 dagar ska jag vara gravid mera! Så är det bara!
Idag är värken hemsk! Det började någorlunda bra, men efter jag hämtade barnen från dagis så slant jag med benen och det vickade till i höften. Först va det inte så farligt. Gjorde ju ont när jag tappade balansen. Ramlade inte men jag va ju tvungen att parera med hela kroppen för att inte drutta ner på marken.
Huggen i ljumskarna och bak i skinkorna har blivit värre och fler. Jag kan inte gå utan att det ilar och ibland så kommer det såna hemska hugg så jag har lust att börja gråta. Men det gör jag såklart inte. Jag visar ju knappt att jag har ont till någon.
Men efter denna lilla incident på dagis så har värken i höften tilltagit. Jävla skit!!! Att det kan göra så mkt det där lilla!!!
Nu orkar jag fan inte mer!!!!!!!!
Ja jag gnäller kanske mycket men ni som inte har gått igenom SVÅR foglossning ska hålla tyst! Ni har ingen aning om hur det är. Visst det finns de som har det värre men jag kan inte tänka på alla som har det värre. Jag orkar knappt tänka på något över huvudtaget!
Jag må vara svag i andras ögon isf. Jag skiter i det. Jag orkar inte mer!! Jag vill inte gå en endaste dag till med ständig värk! Jag orkar inte med min familj, mitt hem, min egna kropp. Jag orkar inte med mig själv.
Visst jag gör det jag måste. Men inte med någon direkt glädje.. jag har ljusare stunder men de är få. Mitt humör, mitt tålamod, min ork, ALLT är som bortblåst. Jag vill bara ligga i min säng tills ungen ska ut.

Men nu mina vänner ska vartenda knep prövas tills ungen är ute. You name it.. jag ska göra det!! Nej jag ska inte testa nån jäkla ricinolja-metod men allt annat! Nu får det vara bra!

Lite info.. om denna vecka. V35


Nu väger bebisen minst 2,2 kg och är minst 45 cm lång. Den fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur. 

Om du varit rädd att bebisen ska födas för tidigt, kan det vara lugnande att veta att 99 % av bebisar som föds i vecka 35 klarar sig bra och att de flesta inte får några allvarligare problem. Bebisens centrala nervsystem håller fortfarande på att mogna, men lungorna är nästan helt utvecklade nu. 

Många kvinnor upplever att det pirrar eller domnar i bäckenet eller höfterna, bland annat när de är ute och går. Detta kan orsakas av att bäckenets ligament luckras upp inför förlossningen. 


Hittils har jag gått upp hela 18kg!!! Helt sjukt, magen är enorm, omkretsen är hela 118cm ;-) Det ni!


Så nu har jag gnällt lite till här på gnällbloggen.

Hope you enjoyed it! ;-)



1 kommentar:

  1. Stackars stackars dig. Du har rätt, man kan inte förstå vad du går igenom. Livet är så jävla orättvist. Önskar så att du skulle få vara smärtfri och må bra. Många kramar från Linda

    SvaraRadera