Visar inlägg med etikett framtid. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett framtid. Visa alla inlägg

tisdag, september 11, 2012

Bloggtorka delux

Bloggtorka, ja det kan man lugnt säga att jag har. Men det är ju så med mig periodvis. Nu har jag inte orkat. De senaste dagarna här så har min rygg gett upp. Så ont i ländryggen ner mot rumpan till. Ont ont ont!
Det är redan september och det känns som om tiden rusar fram, jag som fortfarande väntar på sommaren?!
Det får bli nästa sommar som man får njuta! Och då ska jag banne mej njuta med! :-)

Just nu känns vardagen lite kaosartad. Men jag hoppas att det lugnar ner sig. Det är lugnt här hemma, som alltid ;-) Men saker runtomkring är rätt snurrigt just nu. Osäkert, frustrerande!
längtar efter en stabil trygghet. Att allt som snurrar lägger sig lite än att flyga runt i luften utan att kunna greppa det.

Denna vecka är en lugn jobbvecka för min del. Men det börjar snart igen. Hoppas ryggen blir bättre nu, för jag har inte råd att vara hemma!

Nu får jag lägga mig vila igen, klarar inte av att sitta längre stunder.
Känns det inte bättre imorgon så får jag väl ta kontakt med läkare. Usch, gillar inte alls springa på VC. Inte alls..





Kram på er därute och hoppas ni mår bättre! :-)





  ♥

onsdag, augusti 22, 2012

Framtiden ser ljus ut..

 Jag pratade ju om möten här för ett par dagar sedan. Just nu vill jag inte gå in på vad det handlar om. Det känns för jobbigt och lite för privat att ta det när allt är så osäkert. Men jag kan säga såhär att det ser ljusare ut än vad jag tänkte från början.  Det är så komplicerat allting men som jag förstod det så ser framtiden ljus ut för oss ändå. Men vägen är låång och krokig och vad som helst kan hända. Jag hoppas att allt faller på sin plats och det ordnar sig!!!
Tur att jag har en sån klok, driftig, och envis man!!

Jag är så lycklig att jag har dig♥

 Idag är jag ledig och har mina små hemma medan våra stora är i skolan. Första skoldagen idag för de efter ett långt sommarlov! Alla barnen gick upp av sig själva, utan att behöva väcka de! När jag tillslut masade mig upp från sängen vid sju så var alla duschade, påklädda och klara!!! Helt otroligt! Tänk om detta kunde fortsätta!? ;-) Men om jag känner mina barn rätt så är det spänningen med första dagen som fick upp alla i tid. Annars brukar jag få tjata upp de allt som oftast :-)

Nu har jag lite samtal jag får ta tag i innan telefontiderna går ut.

Ha en bra dag mina läsare! Kram på er!







 ♥

torsdag, augusti 02, 2012

Bättre nu ;-)

Morgonens kaos är äntligen över! Milo leker fint med sin storasyster och Meja är över hos grannen och tittar på film. Snart har jag och de stora barnen tvättat bort all smutstvätt! Tvättkorgarna är i princip tomma!!! Helt otroligt! :-D

Nu blir det pannkakor för det va önskemålet för lunch ;-) ja som vanligt. Men de äter det bra så då får de det.

Senare blir det packning av alla kläder. Både vi, Liam och Nathalya ska packa ikväll. De ska hem till sin farfar över helgen och vi ska till Stockholm. Som jag ser fram emot det!!

Det är lite smått nervigt inför framtiden här. Många stora förändringar på gång men jag hoppas det löser sig till det bättre för oss. Jag försöker tänka positivt även om det känns svårt just nu. Det är inte alltid lätt att hålla tankarna på den positiva banan men jag försöker verkligen!
Mer om det framöver..

Nu får jag fortsätta stekandet ett tag till. Har väl sisådär 1liter smet kvar att steka ;-)

Hörs!