torsdag, januari 24, 2013

Tiden flyger men står ändå stilla..

Hej på dig! Det va ju ett tag sen sist ;-)
Såg nu att jag skrev sist när jag var i v24! Det har visst gått några veckor sen dess. :-/ oops!
Nu är jag i v32 och går in i v33 på måndag. Det är bara 60 dagar kvar till BF! Sanslöst egentligen att det "bara" är det. Men det känns som flera år dit! Kan verkligen inte se slutet än på denna smärtsamma resa!
Från att ha haft 4 helt problemfria graviditeter tidigare, med några vanliga graviditets besvär, så blev denna som en mardröm jämfört. Jobbig illamående i början och när den äntligen gick över så kom foglossningen som ett brev på posten v12! Sen dess har det bara blivit värre. Fick bli sjukskriven redan v16 då jag inte klarade av att jobba mer.
Idag har jag ischias på båda sidor och foglossning på det. Vissa dagar är så hemska att jag har bara lust att skrika och gråta rakt ut!
Gråta gör jag med.. väldigt ofta och mycket..
Jag har vart (är) extremt känslig denna graviditet. Allt är jobbigt i princip. Jag hatar att känna mig såhär "svag" både fysiskt och psykiskt. Jag kämpar med att hålla humöret så att det inte ska gå ut över min familj men det är inte lätt. Jag har ständigt dåligt samvete för det. Att ha ständig värk tär så på mig. Huvudet är konstant trött, jag sover ingenting om nätterna. Och på dagarna ligger jag mest. Så frustrerande då jag egentligen är väldigt igång och gör saker.
Saknar träningen så oerhört! Det kommer vara jobbigt att komma igång igen men jag längtar så att få röra mig som vanligt! Att ta promenader, att köra bil utan att få ont, att duscha utan att få hjälp! Plocka upp saker från golvet, dammsuga, tvätta, laga mat.. ja allt i princip utan att ha/få ont eller behöva ha hjälp av någon annan! Jag verkligen HATAR att känna mig beroende av någon annan.

Ibland kan jag känna att vissa inte förstår hur det är, för det är så svårt att förklara. Att ha så ont hela tiden.

Näe nu ska jag sluta gnälla och tycka synd om mig själv.

Jag hoppas jag ska ha mer ork att skriva mer, jag tycker ju om det! Men det har vart svårt. Mina dagar har sett likadana ut i princip i flera månader så jag känner att det har inte vart så mkt att skriva om.

Hoppas ni alla har det bra där ute! Snart ska jag bli en del av det sociala livet igen.. ja iaf mer än jag varit de senaste månaderna! Har börjat träffa lite fler mars/aprill mammor och hoppas kunna ses mer även när våra små bebisar kommit :-)

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar