tisdag, april 14, 2009

Ensamtid är guld värt!

Det har vart en härlig lugn påsk med familjen och även sköna ensamma stunder med bara Robert och Meja, när de stora vart iväg hos kompisar och hos farmor. Välbehövligt och skönt för oss alla!
Jag längtar ännu mer nu till sommaren då vi får vara hemma hela familjen speciellt när Robert får vara hemma med. Längtar så! Nu när han vart hemma ett tag, inser verkligen hur mkt jag saknar honom när han är borta långa dagar! ♥

Såå roligt att se at det blir lite folk på min tävling! Hoppas fler är med!

Familjen gissar:
Liam: Pojke, 3680g 49 cm och kommer den 31 maj 08:00
Robert: Pojke, 3693g och 51 lång, 25 maj kl:06.13
Jag: Pojke, 3545g 51cm lång, 27 maj 05.50

Vi är dock inte med i tävlingen utan gissar bara för skojs skull. :-)

Idag är det endast 49 dagar kvar om bebis kommer den 3 juni som den är beräknad enligt Rutin UL. Enligt sista mens så är det beräknat till den 9 juni. Hoppas ju att "han" vill komma redan i maj men man vet ju inte. De små liven kommer ju när de är redo.

Det är så lungt och tyst i huset nu när jag är helt ensam hemma, barnen är på skolan och Meja är på dagis. Hon går 15 timmar i veckan nu, eller ja hon börjar med det nu sen jag gått på havandeskap. Känns viktigt att hon får träffa sina kompisar och få lite mer stimulans där än hemma. Hon är ju så aktiv så jag själv inte riktigt hinner och orkar med alla hennes svängar just nu. Känner med att det är skönt att få vara lite själv nu innan bebis kommer med. Finns ju de som har åsikter om det säkert att man lämnar sitt barn på dagis när man själv e hemma osv osv, men jag känner min dotter och vet att hon älskar dagis och har aldrig vart ledsen någon gång när jag lämnat henne där. Hon mår bra av att vara där och få leka av sig samtidigt så får jag vara lite ego och bara tänka på mig själv.. jag kan inte påstå att det händer så ofta annars. Med 4 barn och 1 till på väg så har man ju inte tid för sig själv i överflöd direkt ;-)

Nu har jag ju valt att vilja ha många barn och vill ha det så så det är inget jag klagar på.. men självklart har jag oxå behov av att ha tid ensam utan barnen som vilken mamma och pappa som helst. Även de med bara 1 barn behöver det. Och ingen klagar på de om de säger att de behöver tid för sig själv. Konstigt;-) då de borde ha mycket mer tid än vi som har fler.. hehe jaja världen är bra konstig ibland. Jag dömer dock ingen som känner behov av ensamtid, jag har haft både ett barn som flera så jag vet hur det kan vara.

Nu ska jag ta och åka och hämta vår skötväska som vi glömde på kalaset vi var på i torsdags, och sen ska jag äta lite frukost och njuta lite av min ensamtid, tänkte ta mig ett bad och sedan röja lite här som jag alltid gör. Dammsuga och plocka undan. Ibland ser det ut som Meja har flyttat ut hela sitt rum ut till vardagsrummet när det ligger vagnar, dockor och puzzel överallt!
hehe har lite idéer om hur jag kanske kan få henne att trivas lite mer inne i sitt rum, men alla idéer kostar alltid pengar... konstigt! ;-) Fast sen är ju Meja väldigt social liten dam så det är ju inte så konstigt att hon vill vara nära oss.

Har lite bilder jag tänkte lägga upp här sen när jag hinner och orkar ;-) Det är ju väldigt dåligt med bilder nuförtiden. Sen har jag vart otroligt dålig på att ta kort det senaste! Jag som annars har kameran med mig överallt och tar massvis med kort.. men det är väl så med allt.. det går i perioder.

Hörs senare! Och ni som inte är med och tävlar ännu.. va med! Ju fler desto roligare!

3 kommentarer:

  1. Kikar in.
    Lust att bli min bloggvän?
    Byta länkar?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!! är ingen expert som sagt men buskar man vill ta bort helt kan du gräva upp roten, sen om de är nedklippta eller inte spelar ingen större roll ta det som lättast, ibland kan det vara en fördel att ha ngt att dra i :-) De flesta växter mår bäst av att flyttas/beskäras under JAS-månaderna (Juli Augusti September) men jag har flyttat buskar på våren utan större problem. Sen har jag oxå hört att man flyttar växter som blommar på våren på hösten å tvärtom. Det viktigaste är dock att tjälen ska ha gått ur marken och att vattna ordentligt på det du flyttat.

    SvaraRadera
  3. även att vattna i hålet innan du stoppar ner det du flyttar brukar vara uppskattat av växten...

    SvaraRadera