fredag, april 10, 2009

Härliga Långfredag!

En långfredag som började helt underbart. Fick sovmorgon då Robert gick upp med Meja som även hon hade tatt sovmorgon. Hon vaknade vid åtta tiden ist för sen halv sju.
Men natten var lite si och så med. Hon har haft några nätter då hon vaknar och gråter, ibland mer ibland mindre. Undrar om det kan vara nattskräck? Eller växtvärk?
Hon gråter ju inte sådär helt hysteriskt som de kan man när det är nattskräck. Kommer ihåg min stora dotter hade nattskräck, riktig hemskt ibland då man bara kunde hålla om henne och inget hjälpte när hon grät.. upp till en timma om inte mer ibland då jag inte fick kontakt med henne alls utan hon bara grät.
Så är det inte riktigt med Meja, hon gråter men kan somna om och vaknar och gråter igen. Kan ju vara mardrömmer med iofs.
Jag är dock helt säker på att hon hade växtvärk en natt, då hon klagade och sa aj aj flera gånger och pekade på benen och kunde inte ligga stilla. Men efter en panodil så slappnade hon av och kunde somna om igen.

Ja tillbaka till idag. fick sovmorgon för jag hade vart uppe inatt när hon var vaken. Vaknade till solsken och en glad familj. Ja utav de som var hemma. Jonathan är hos sin farmor och Nathalya hemma hos en kompis. Endast Liam och Meja är hemma. Robert har bytt däcken på båda bilarna och jag tvättat en bil. Sen har jag bar atatt det lugnt och suttit ner å solat.
Vi har åkte och handlade och så har vi grillat ikväll. Jag bakade en äpplepaj idag igen.

En sån härlig lugn dag med sol och värme! Tänk att morgondagen ska bli likadan!! Åh så härligt, det är såå härligt med vår och känna sommaren på G, kunna vara ute och fixa!
Jag behöver dock expert hjälp med min trädgård!!
En TRÄDGÅRDSMÄSTARE SÖKES!!!
Vi har en rätt stor trädgård där inte ens hälften utnyttjas riktigt. så många onädiga buskar och såå mkt mossa överallt. Jag vill greja och få det fint.. men har ingen aning om vad och hur man ska göra för att få det fint och bra.
Igår gick jag loss med häcksaxen och klippte ner buskar hejvillt, gjorde jag rätt??? hahaha det har jag ingen aning om.
Behöver någon hit som kan lära mig hur och vad jag ska göra.. och få massvis med tips för hur jag kan få vår trädgård att bli mer mysig och barnvänligt. Så barnen har mer glädje av den med.

Nu har Liam med gissat på vikt och längd. Han tror att det är en pojk som väger 3680g och var 49cm. Och han tror att bebisen kommer den 31:a maj kl 08.00.

VA GÄRNA MED OCH GISSA!!



1 kommentar:

  1. Hej gumsan:-) Hoppas att allt är väl med dig å magen!!! Tänkte berätta att receptet till Rice Crispe tårtan hittar du på min receptblogg på min familjelivs sida! http://www.familjeliv.se/Bloggar-9-39/b107741p1098861.html

    Tänkte OSA att vi kommer på bröllopet oxå:-) Svara gärna på kommentaren så jag vet att du sett den:-)
    // Laura

    SvaraRadera