fredag, juli 09, 2010

Bloggtorka

Maximal bloggtorka.. vete 17 om jag har nått att skriva om. Emellanåt känns det totalt meningslöst att skriva. Vem läser liksom?? ;-)
Men samtidigt gillar jag det, fast visst det går i perioder. Jag har inte tiden att sitta här hela dagarna.. mycket datortid blir det ju men inte sammanhängande för min del.
Ibland när jag börjar skriva så blir jag avbruten, så tappar jag bort mig och tänker.. äsch.. ORKA!

Så vad händer nu?
Jo den 15 juli åker vi till Öland! Ska bli så kul! Ja hur mycket semester det blir återstår att se, men kul blir det iaf! Barnen ser fram emot det, bara det är ju kul!
På nått sätt ser jag fram emot att bo trångt och "tvingas" att vara nära varandra så länge. Det blir ju inte riktigt så i vardagen precis när barnen gör sitt och är ofta hemifrån.

Nu gäller det att packa med sig halva hemmet! Det kommer bli svårt! Jag är en sån "överpackare" eller vad man nu säger. Ska jag bort en dag bara så har jag med mig nästan allt!
Och nu ska alla barnen med.. :-X jag säger inget så e inget sagt! ;-)

Sen har vi rivit en del av väggen in till köket. Det känns lite bättre nu. Vi har ju en mini kök till detta hus. Hur de nu tänkte med det när de byggde detta?? Jaja.. resten av huset gillar vi skarpt. Och många planer har vi. Det är bara pengarna (och tiden) som fattas.
Iaf, vi öppnade upp och det känns rymligare med en gång. Innan hade vi en liten valv in dit och det kändes så mörkt och trångt.
När det finns tillgångar så kommer vi byta ut luckorna så de blir vita så känslan blir ännu bättre. Och i framtiden, om vi vill bo kvar, så är det bygga ut köket som gäller!

Sen har vi börjat spackla väggar och ska slipa lite i helgen är det tänkt. Får se om vi hinner bli klara innan vi åker till Öland. Det hade ju vart riktigt skönt! jag lääängtar efter att få upp tapeterna!! :-D
Känns som jag har mkt att göra idag! Mycket jag VILL göra, inte bara måste. Ja vi får väl se hur det blir med allt. Jag hade iaf tänkt mig att spackla lite så kanske mannen blir glad ;-)
Sen har jag tvätt att ta hand om. Göra en lista till packningen.
Jag skulle vilja måla om ett par möbler, fast jag vet att jag inte kommer att ha tid till det.

Nu får jag ta och börja nånstans. Men vart?? Jag tror jag behöver en kopp kaffe till ;-)
Får se sen vad som blir gjort och inte..




1 kommentar:

  1. jag läser iaf =D

    visst är det mysigt att komma iväg hemifrån lite och trängas med familjen.
    Ha det så gott..kram

    SvaraRadera