tisdag, november 13, 2012

Pysselprinsessan och kryckor

Meja älskar att pyssla! Dagligen sitter hon med pennor och papper, målar och ritar. Klipper och klistrar så fort hon får chansen.
Måste öka på hennes pysselföråd till jul tror jag allt. :)

När vi kom hem från dagis så börjades det direkt. Pennor, papper, sax och tejp sprang hon och tog fram och gjorde denna fina fågelprinsessan till mig :-)
Hon kramar om mig och säger till magen att: den är till dig med bebis! Pussar den och springer iväg  Hon är redan så kärleksfull och pratar ofta med magen. Den bästa storasystern är hon!


Hämtade ut kryckor från sjukgymnasten idag. Känns väl inte sådär jättekul men jag måste helt enkelt acceptera att det är som det är nu. Vilket är väldigt svårt för mig känner jag. Jag "glömmer" ibland att jag har ont och är på väg snabbt någonstans och då hugger det till av smärtan. Så jag får anstränga mig att gå långsamt. Egentligen kan jag inte gå så mkt snabbare heller men hjärnan är inte riktigt med på det kroppen säger.
Att ta det lugnt!!
Hjärnan skriker åt mig att göra som jag alltid har gjort. Greja, greja, greja. Men det är inte kroppen med på. Det blir konflikter. Och där i mitten står jag och förstår att jag inte kan och försöker att lyssna på kroppen men samtidigt så är ju hjärnan så envis..
Ja i alla fall, kryckorna hämtade. Har övat lite på de men känner mig mest dum. Ser ju inte helt naturligt ut när jag stapplar mig fram och snubblar på de! Haha vilken syn!
Men jag ska nog lära mig det med. Bara jag får till det. :-/

Ha en bra kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar