söndag, september 16, 2012

Klädinventering inför kommande vinter..

Har gått igenom höst och vinterkläder lite här hemma. Det ser inte så ljust ut, ja om man nu tänker sig att de kan ha något från förra året ;-) Både Meja och Milos höstkläder är för små.
Milo kan dock ha sin vinteroverall från förra året. Den har han inte använt särskillt mycket alls då han totalt ratade den. Men iår ska vi försöka igen. Prövade den och den passar! Han verkade inte alls så emot den som förra året så jag hoppas att han håller fast vid den tanken när minusgraderna kommer.
Höstjacka och byxor ska jag köpa av en FB vän. Så det är löst för Milos del.
Höstjacka vann jag till Meja precis. Då behöver hon skor och överdragsbyxor så klarar hon sig ett tag.
Vinteroverall eller tvådelat får vi kika på lite längre fram.
Våra stora har nog dåligt med jackor tror jag. Har inte gått igenom så noggrant. Tror en av killarna har en vinterjacka som klarar sig iår med. Har inte hittat de andra vinterjackorna men jag skulle tro att Nathalyas jacka är för liten. Hon har vuxit och blivit mer.. vuxen.. det senaste året. :-/ Vad är det som händer? Min tjej är längre än mig och ser så vuxen ut redan!! Tiden går alldeles för fort som man säger. Och det gör den verkligen!!
Får se om det är lönt att köpa regnställ till de, om de nu ens kommer att använda det. Får fundera lite på det.

Alla våra stora behöver vinterskor. Jag hoppas jag klarar mig med min vinterjacka iår, med tanke på att magen blir större! Vill verkligen inte köpa en ny jacka bara för den sakens skull!
Annars får jag fixa lite bra tjockare tröjor att ha under ifall den inte går att knäppa.
Känns skönt att bebis inte kommer mitt i smällkalla vintern. Den klarar sig nog med en overall i tyg när h*n ligger i vagnen.
Får försöka få tag i en bra som går bra ihop med babyskyddet med. Så man inte behöver klä av och på bara för att h*n ligger i skyddet. Något lagom varmt alltså.
Än är det inte bråttom med det så den tanken lägger jag lite åt sidan :-)


Har fått klippt två av pojkarna idag. Känns bra med tanke på hur långt deras hår hade blivit. Tur att de fortfarande nöjer sig med en "mamma-klippning" :-)
Båda mina tjejer behöver klippa sig med. Även äldsta grabben behöver att trimma sig men det får bli hos frissan. Inget annat duger längre.. :-/ ;-)
Den första oktober har jag äntligen tid för klipp och färg!! Jag längtar! Vet fortfarande inte om jag vågar färga håret eller om jag bara ska klippa det. Jag får fundera lite på det. Kanske slingor bara denna gången. Hur gör ni andra som är gravida..? Vågar ni färga håret? Speciellt nu i första trimestern.  Färga eller inte färga?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar