fredag, oktober 05, 2012

Barnvagnstankar - vilken ska man välja?

Jag har redan börjat tänka barnvagnar. Har några favoriter som jag gillar. Men vill verkligen känna och klämma på de innan jag/vi bestämmer oss för en. Det måste ju såklart passa oss båda även om det är jag som kommer gå med den mest.

Mina fyra kandidater är:

Kronans barnvagn med svängbara framhjul. Denna färgen med!

Emmaljunga Edge Duo. Färg inte klart.

Bugaboo Donkey! Svart och röd. Men den är dyr så vi får se..

Mountain Buggy Urban Jungle - brun. Den har vart en favorit men nu så tvekar jag lite.






Ska försöka komma iväg i dagarna och känna lite  på dessa olika vagnarna och kolla priser och räkna ihop vad slutsumman blir för varje vagn. Priset är ju ändå rätt avgörande i slutändan.

Vilken skulle du valt av dessa? Har du några egna erfarenheter? Dela gärna de med mig! :-)




2 kommentarer:

  1. Jag hade nog valt Emmaljunga. Jag gillat inte svängbara hjul. Men istället för edge duo hade jag valt City Cross.
    Jag har förälskat mig i Baby travels nya vagn. Grizzly sport. Så skulle de någongång bli fler bebisar här så kommer det bli en sådan vagn :)

    SvaraRadera
  2. Vi har en UJ, men det dumma är ju att ungen måste sitta framåt när det är dags att sitta. Jag har kollat på Kronan, men den är jättelåg, så är man längre så är det ju inget som passar..samt att själva liggdelen på vagnen är ganska stor tex när den ska in i bagaget...
    Helst hade jag ju haft Donkeyn, men tycker att det är onödigt dyrt för en monovagn osv...
    Favoriten just nu är BabyJogger City Versa och även den nya Brio Smile som kommer i januari..ska bli spännande, tur att man har lite tid på sig innan man "måste" beställa =)

    SvaraRadera