lördag, oktober 06, 2012

Från rastlös till skogspromenad till soffläge..

Hela dagen har jag vilat, latat mig och blivit extremt rastlös!! Precis innan jag bröt ihop kom äntligen mannen hem och vi åkte iväg till Sundsby för att rasta våra små lite. Även de väldigt rastlösa av sitta inne. Även om de varit ute på trädgården och lekt så är det ju annat att komma ut och springa!
Kände mig bra till en början och tänkte att detta kan ju vara på väg att bli bättre nu?!
Men efter lite promenad i skogsig miljö så sitter jag här igen i soffan med värkande höfter och ilande ben :-(

Vill ju verkligen få göra som jag brukar! Nu märker jag mer än någonsin hur rastlös själv jag är! Soffhäng och ligga å glo på tv är inte min grej hela dagarna!! Jag som alltid är igång på ett eller annat sätt här hemma.
Jag saknar faktiskt jobba. Även om jag längtar efter ledighet när jag är där så saknar jag det! Då gör jag ju något! Bara jag kan bli bättre så jag kan klara av att göra det! På tisdag ska jag förhoppningsvis få träffa en läkare. Som jag känner nu så får jag nog vara hemma ett tag till, men samtidigt känner jag panik inför det. Hur ska jag få dagarna att gå utan att bli galen?! Jag känner att jag måste få röra på mig och göra något med inte bara sitta hemma. Jag är ju inte sjuk ändå! Det är "bara" kroppen som ska krångla!!

Jag får börja se efter vad jag kan hitta på när grodan har kommit till oss. Saker som vi skulle kunna göra för att sysselsätta mamma. ;-) I början lär jag nog vara bunden till hemmet innan jag får kläm på detta med att ha 6 barn hemma. Varav 3 små :-) Jag längtar så, fast med lite skräckblandad känsla ;-)



Det har vart fantastiskt fint väder idag! Känns som vår ute!
Hoppas vintern blir fin och solig den med!


Ha en underbar lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar